Friday, October 31, 2008

Nokia N73ku!!!



Semalam aku nak update nokia n73 aku.. so aku gi ar laman web http://www.nokia.com.my tuk download PC Suite dia.. peh dah download aku dah install semuanya aku klik kat icon updates phone software plak.. macam gambar kat sblah ni..
Lepas tu aku pun ikut la cara2 yang disuruh buat.. Lepas dah buat segala macam, dan nak dekat selesai pun mengupdatekan handset aku tu.. dia suruh aku cabut charger dan kluarkan bateri.. lepas tu masukkan balik bateri dan sambungkan charger dan try on kan balik handset tu.. Aku pun buatlah macam yang disuruh.. Tapi masa aku nak onkan handset aku, dia tak mau nak on.. gelap je skrin dia.. pehtu aku cabut la bateri dia.. dan tunggu selama 5 minit.. pehtu masukkan balik bateri dia dan try on.. masih tak mau on.. komputer aku pun tak boleh nak detect handset aku ni.. rasa geram, bengang dan marah yang amat sangat aku pun mencari forum2 yang ada bincang pasal bab ni.. tapi yang aku jumpa jalan buntu.. akhir kata dari hatiku yang kemarahan ni.. bawak pegi kedai jelah repair..

Sebelum ni aku penah beberapa kali mengupdate sendiri.. boleh je... takde apa2 masalah pun.. cuma ada satu hari tu, aku tersilap langkah.. masa dia tengah mengupdate handset aku.. aku tersentuh wayar dia.. dan proses mengupdate terhenti n handset aku terus mati tak nak hidup2 dah.. jalan penyelesaian.. aku hantar pegi repair.. kenalah dalam rm150.00.. macam siot je.. bagilah murah sikit.. bukan rosak apa2 pun cuma software dalaman je yang dah pening.. yang aku tak puas hati sekarang ni.. semalam masa aku ngah upgrade handset aku.. xde rasanya tersentuh apa2 pun.. kenapa dia mati jugak?

Kepada sesaper yang tau mengenai kematian handset n73 dan tau cara2 memperbaikinya.. tolonglah ajarkan aku.. terima kasih..

No comments: